Wykorzystywanie nowoczesnych technologii w każdym aspekcie naszego życia prowadzi do niebezpieczeństw, których nie sposób przewidzieć. Wielu spadło z góry robiąc sobie selfie. Wielu wpadło pod tramwaj czy samochód pisząc na Messengerze. Kierowców piszących wiadomości podczas jazdy nie sposób do końca wyłapać. W związku z tym, że każda sfera naszego życia wiąże się ze smartfonem i komputerem, najbardziej narażone są nasze dzieci.
Dzieci wpadają w pętle, w którą nam udało się wpaść. Mianowicie, małym dzieciom zajmujemy czas smartfonem. Mówimy: masz pograj sobie. Mamy chwilę spokoju, ale ten spokój kosztuje. Koszt, to przyzwyczajanie dziecka do siedzenia przed ekranem. W związku z tym, że siedzenie przed ekranem jest nałogiem, pętla zaciska się nie tylko wokół nas, ale też my zaciskamy tą pętlę wokół naszych dzieci. Nie mówimy już dziecku żeby wyszedł pograć w piłkę. Nie mamy kiedy, bo sami siedzimy przed ekranem komputera czy telewizora. Znak naszych czasów. Są jednak rodzice, dzięki którym nowe technologie mogą pomóc dzieciom jednak wyjść na te boisko.
Interaktywne boisko
W Chorzowie właśnie na ukończeniu są prace budowlane, których efektem będzie interaktywne boisko. Na świecie już są takie urządzenia, w Polsce raczkują. Pomysł polega na tym, że boisko łączy się z aplikacją, którą użytkownik ściąga na swoje urządzenie. Aplikacja zbiera dane o grze. Najprościej mówiąc, boisko jest jedną wielką grą, która znajduje się w naszym smartfonie. Aplikacja zbiera wyniki z wielu tego typu boisk na świecie. Zebrane wyniki służą do rywalizacji. Punkty jakie uzyskaliśmy podczas gry są dopisywane do konta gracza. Następnie są porównywane z wynikami spływającymi z innych boisk. Gracz, który zbiera punkty może brać udział w turnieju.
Interaktywna ścianka wspinaczkowa
Podobne zastosowanie ma ścianka wspinaczkowa. Tak samo aplikacja pobrana na smartfon zbiera punkty wspinacza. Do tego, interaktywna ścianka laserowo może wyznaczać trasy do pokonania i zapisywać je. Dzięki temu rywalizacja może być jeszcze ciekawsza. Możemy mieć podgląd na działania podejmowane przez innych graczy w czasie rzeczywistym.